mandag den 9. juli 2012

The Crazies (2010)

Fear thy Neighbor

Da et fly lastet med biologiske våben styrter ned i en sump udenfor byen Ogden Marsh, forurenes drikkevandet med et virus, som gør de lokale til zombielignende mordere. Snart bliver alle indbyggerne evakueret af militæret. 
Sheriffen David og hans kone Judy bliver skilt fra hinanden, da hun på grund af sin graviditet har feber, og de med forhøjet kropstemperatur skal blive i Ogden Marsh under observation på grund af smittefare. Resten bliver kørt til en nærliggende tankstation på ladet af store lastbiler, men David flygter for at redde Judy. 

Da 'The Crazies' kom i biografen måtte jeg simpelthen se den. Fordi den var et Romero-remake, og jeg var - og stadig er - vildt imponeret over Zack Snyders 'Dawn of the Dead', som var med til at starte min zombieinteresse.

'The Crazies' er lige dele spænding og gys. Den indeholder nogle vilde actionsekvenser med højt tempo og computereffekter, men også masser af små, intense horrorscener, hvor der er brugt mange timer i makeuppen.
Som horrorfilm tør den en del men har egentlig potentiale til at blive endnu klammere og grummere, som eksempelvis Frank Darabonts 'The Mist'.

Skuespillerne gør det godt, men især Joe Andersons bør fremhæves i rollen som vicesheriffen Russell. 


Selvom jeg endnu ikke har set Romeros originale 'The Crazies' fra 1973, vil jeg vove at sige, dette er en rigtig god genindspilning. 'The Crazies' er i hvert fald en rigtig god film!

1 kommentar:

Søren sagde ...

Det er en rigtig fed film - og meget bedre end originalen.

Send en kommentar